Meten met heatmap technologie

Het optimaliseren van een website kan een grote uitdaging blijken te zijn aangezien u de bezoekers niet kunt zien terwijl ze op uw website zijn.  Een alternatieve en op sommige vlakken meer effectieve manier van meten wat de bezoekers op uw website doen, waar ze wel en niet op klikken en welke acties ze ondernemen is heatmap technologie. Hiervoor gebruiken we bij ConversieXL de diensten van onder andere Crazyegg.

Met crazyegg wordt op een visueel aantrekkelijk manier inzichtelijk gemaakt waar mensen op klikken, en waar die mensen vandaan komen. Dit is weer interessant om de relevantie van het bezoek te matchen met het gedrag op de website. Ook kunnen we zien hoeveel procent van de bezoekers daadwerkelijk heeft gescrolled op de pagina, waar we uit kunnen afleiden of een call to action beter boven of onder de fold van de pagina geplaatst kan worden.

Bekijk een heatmap voorbeeld

Bekijk een confetti voorbeeld

Bekijk een scrollmap voorbeeld

De confetti tool van Crazyegg toons een overlay van de webpagina, en toont elke klik van een bezoeker als een gekleurde stip. De kleuren van de stippen vertegenwoordigen categorieën zoals:  besturingssysteem, browser, venster grootte, de tijd die men op die pagina doorbrengt, en en welke zoekterm ze naar de pagina heeft gebracht.

We kunnen de resultaten van het totaal  zien als een staafdiagram of afzonderlijke punten voor meer informatie over een bepaalde gebruiker. Zo kunt u Confetti gebruiken om te zien hoe de gebruikers uit verschillende verwijzingen zich gedragen, wat handig kan zijn om te bepalen hoe effectief een bepaalde ppc campagne is en of de relevantie ervan nog aandacht verdient.

Crazy Egg is geïmplementeerd op meer dan 250.000 websites en is een betrouwbare tool voor conversie specialisten.

heatmap